Yokohama Rubber kauft Goodyear OTR: Aber was wird aus Colmar-Berg und Dunlop MPT?
Als es Ende Juli in zeitgleichen Mitteilungen hieß, Yokohama Rubber wolle das OTR-Reifengeschäft Goodyears kaufen, blieb zunächst unklar, welche Werke unter dieser Vereinbarung den Besitzer wechseln würden. Zwischenzeitlich hat die Zentrale von Goodyear DACH auf Anfrage der NEUE REIFENZEITUNG bestätigt, dass das Reifenwerk im luxemburgischen Colmar-Berg im Eigentum von Goodyear bleiben werde, werden dort doch schließlich auch – wie im rheinland-pfälzischen Wittlich – Lkw-Reifen produziert.
The new GT leadership creates chaos everywhere they go or whatever they touch. This entire transaction is filled with question marks. For example what will happen to Topeka, Kansas where both OTR and MRT are produced? What about Nippon Giant?
A few year off take agreement? One can only assume that it will be in Yokohama’s favor and not GT’s! What about all the fixed overhead OTR is currently absorbing? How and when will that be eliminated or will it be spread like peanut butter to the remaining businesses? In the meantime GT share price is down close to 40% since the new leadership took over. “Goodyear Forward”?
I suggest NRZ continue to push for clarity!
Marco Molinari
Says a disgruntled ex-Goodyear employee with no track record of leadership achievements. First bashing the old CEO, advertising for change, then continuing with the new CEO. What was again the reason they did not name M.Molinari?? Hmm. No clue.